Rozhovory

„Zaujaly mě preciznost a řešení detailů každého záběru,“ říká Tomáš Adámek o natáčení reklamy

Napsal 16.4.2018 Libor Kult
C h o m u t o v - Na sklonku končící sezóny si před filmovou reklamní kameru stoupli kromě Martina Šťovíčka také další dva Piráti. Jedním z nich byl chomutovský odchovanec Tomáš Adámek, jenž byl ve všech mládežnických kategoriích nepřehlédnutelný, neboť patřil vždy k nejmenším. Po skončení extraligové skupiny o umístění se v pirátské aréně zúčastnil natáčení reklamy pro Pilsner Urquel. „Tahle značka je pro mě ‚number one‘, takže jsem hned souhlasil a budu se hledat, až se reklama bude vysílat v televizi,“ směje se dvacetiletý útočník.

Tomáš Adámek má doma zlato z kategorie mladšího dorostu, které Piráti vybojovali na jaře 2012, letos si v barvách Kadaně vyzkoušel premiérově také seniorský hokej. A jak se majitel jedné letošní asistence v šesti startech ve WSM Lize k natáčení dostal? „Na facebooku mi napsal kamarád z Varů, který studuje v Plzni a hraje vysokoškolskou ligu za Akademiky Plzeň,“ zmiňuje jednu ze sociálních sítí.

„Bral jsem to jako šanci poznat něco nového a být v televizi, takže jsem hned kývnul, že do toho jdu,“ pokračuje s tím, že parťáka z play-off DHL extraligy juniorů 2016 Martina Šťovíčka, který nedávno natáčel reklamu pro jednoho z extraligových partnerů, se na rady neptal. „Vůbec jsem s ním nemluvil,“ usmívá se zhruba 160 centimetrů měřící mladík.

Tomáš Adámek měl malou výhodu, že nemusel kvůli natáčení nikam cestovat, jelikož probíhalo v Chomutově na ploše pirátské arény. „Sraz jsme měli ve dvě a před druhou jsme šli domů, takže jsme si střihli takovou pěknou ‚dvanáctku‘, což jsem nečekal, protože jsme dělali kolem deseti scén. Každá se ale točila minimálně čtyřicet minut, takže to bylo takové zdlouhavé,“ přibližuje.

„První dvě hodiny jsme navíc jen seděli a koukali, protože se nic moc nedělo. Přijeli totiž točit hráči z reprezentace,“ vypráví dále a jmenuje olympioniky z jihokorejského Pchjongčchangu Michala Řepíka s Romanem Horákem, se kterými neměl šanci prohodit pár slov. „Hned se zase vraceli,“ líčí.

Poté vyrazila do akce právě parta, jejíž součástí byli i Tomáš Adámek a Jakub Chrpa. „Pak už se to rozjelo a byla to parádní zkušenost,“ libuje si. „Člověk zjistí, jak to chodí v jiném oboru. Natáčení reklamy je ve finále docela zajímavý proces,“ uvádí.

Co nejvíc majitele jedenácti kanadských bodů v posledním ročníku DHL extraligy juniorů zaujalo? „Piloval se každý záběr, mám pocit, že s Michalem Řepíkem natáčeli jednu střelu snad čtyřicetkrát,“ vybavuje si autor šesti gólů a pěti asistencí. „Pokaždé se štábu něco nelíbilo. Jednou se podíval do kamery, pak zase na puk a až potom do kamery. Zaujala mě ta preciznost a řešení detailu každého záběru,“ loví dál v paměti.

„Po natočení záběru se seběhne k obrazovce patnáct lidí, kteří vše sledují, a každý si k tomu řekne, co se mu nelíbí. Tím se všechno protahuje a pořád se na něco čeká, což člověka unavuje. Na druhou stranu by možná bylo zajímavé si zahrát v nějakém filmu,“ přemítá s tím, že sám opakoval záběr v průměru desetkrát.

Následně přiznává, který záběr mu dělal z hokejového pohledu největší potíže. „Jednou nám natáčeli jen nohy, když jsme míchali pukem a před námi projížděli nohy soupeřů. Stáli jsme metr před kamerou a mezi námi to šmikli čtyři hráči. S tím se hokejista běžně nesetká, takže jsme to párkrát zkazili,“ culí se Tomáš Adámek a závěrem prozrazuje, že únavu zaháněl kávou. „Měli jsme připravené nějaké občerstvení včetně kafe, takže jsme jich pár vypili,“ hlásí.