7. Třída - článek

„Ročník 2010 je výborný,“ chválí Jan Minčák. Sedmáci mezi sebou našli hokejovou chemii

Napsala 13.05.2023 Kateřina Kundertová
Sedmá třída v základní skupině dominovala a ovládla tabulku o sedm bodů, v nadstavbě potom skončila druhá. Výborné týmové výsledky a úspěšné hledání hokejové chemie mezi dvojičkami a celými formacemi se poté podepsaly na individuálních bodech. Hlavní trenér Jan Minčák má pro ročník 2010 samá slova chvály, i když samotní hráči mají oblast, na které musí do budoucna zapracovat.

Co vám přinesla základní část, kterou jste před druhým Litvínovem ovládli o sedm bodů?
„Jo, jo, základní část nás moc neprověřila. Na začátek však musíme říct, že ročník 2010 je jeden z šikovnějších. Kluci jsou výborní, dobře se s nimi pracuje a dobře se s nimi trénuje. Čím jsou starší, tím jsou lepší parta. Některé výsledky byly vysoké až o deset gólů, ale dobrým soupeřem i potom v nadstavbě byla Roudnice, ve které nastupovali starší kluci. Jinak nás základní moc neprověřila.“

Nebyla u sedmáků základní část s týmy z okolí až moc dlouhá?
„Nikdo netušil, že bude mít takovou úroveň. Je to nastavené všude stejně… Zaplať pán bůh, že pak byla ještě nadstavba a byly nějaké dobré zápasy, protože se k nám připojili další soupeři. Kvalita se o trochu zvedla a zápasy byly zase trochu jiné.“

Se třetím místem v nadstavbě jste spokojený?
„Chtěl jsem, abychom byli minimálně druzí ne-li první, chtěli jsme se o lepší příčky poprat, ačkoliv jsme věděli, že Kadaň měla určitou kvalitu. Věděli jsme, že to nebude vůbec jednoduché, protože přejela základní část úplně jednoznačně. Chtěli jsme proti ní odehrát dobré zápasy a konkurovat jí, což se v posledním zápase povedlo, ale doplatili jsme na neproduktivitu. Někteří jejich starší kluci nás přetlačili silově a občas i dovednostně. Vůbec jsme neudělali ostudu a odehráli jsme proti Kadani dobré zápasy, i když výsledkově vyzněly pro ni.“

Mrzelo vás, že to nevyšlo na první příčku?
„Byla utkání, kdy jsme byli lepším týmem, takže mě to mrzelo. Ve vyrovnaných zápasech jsme dopláceli na to, že jsme nedávali góly, i když kluci jsou hrozně soutěživí, útoční a hodně kombinační, což pak občas i přehání. Občas jsme kvůli tomu zápasy v koncovce nedotáhli do vítězného konce, remizovali jsme anebo prohráli o gól.“

Jednotliví hráči udělali krok kupředu?
„Stoprocentně se posunuli. S Davidem Sedláčkem jsme si nastavili vlastní drilbook a systémové věci s dohledem šéfa mládeže pana Jíry. Řekli jsme si, co budeme kluky v jednotlivých kategoriích učit, takže si vyzkoušeli i cvičení, která předtím nedělali. Jak jsou kluci šikovní, zvládali je a posunuli se v řadě činností – kombinaci, přechodu středního pásma, založení útoku i vstupu do útočného pásma. V taktických a systémových věcech byl posun vidět.“

    Liga starších žáků BZápasy »Statistiky »

    základní skupina – 1. místo | bilance: 15-1-2 | skóre: 194:56 | vládci bodování: Lukáš Jansa (33+30), Alexandr Moskvitin (33+25), Daniel Šabaka (22+33)
    nadstavba – 2. místo | bilance: 9-1-4 | skóre: 107:84 | 3. v bodování: Jakub Jíra (27+18)

Zasloužil by si někdo speciálně pochvalu za výrazný posun v dovednostech?
„Nebudu jmenovat jednotlivce, ale chtěli jsme v týmu najít a utvořit nějaké spojení dvojic. Hledali jsme k sobě vhodné obránce, aby si sedli a komunikovali spolu. To stejné u útočníků. V každé lajně se nám podle mě podařilo vytvořit alespoň dvojice, ve kterých fungovala hokejová chemie. Pak bylo vidět i na jejich individuálních bodech, když si ve formaci sedli. Tohle pro nás bylo důležité, abychom vytvořili nejlépe celou formaci, která bude přínosem do budoucna. Chtěli jsme mezi hráči tu chemii budovat. Chvilku jsme hledali, ale nakonec jsme našli pár spojení. Odměnou byly jejich body.“

Kolik času zabralo najít ideální složení?
„Netrvalo to moc dlouho a jenom se kluci párkrát vyměnili, protože je to šikovný ročník, jak jsem říkal. Ve finále, i když jsme je poskládali jinak, hráli taky dobře, ale nějaké ty lepší dvojičky prostě vykrystalizovaly. Kluci spolu více komunikovali i mimo led. Moc času to nezabralo, zkoušeli jsme různé varianty a někteří kluci se střídali na pozicích.“

Je něco, na čem by hokejisté měli dál pracovat?
„Občas se hádají. Jsou tam typy hráčů, kteří si všechno moc berou a když se jim něco nepovede, je v prvních dvou minutách po zápase. Kluci by na tomhle měli sami zapracovat. Trenér jim v tom může trochu pomoci, ale mají to spíš v sobě, takže to musí dát okamžitě stranou a hrát více týmově. Nesmí se na střídačce hádat a vyčítat si něco po dvou střídáních. Na tomhle musí celý tým zapracovat, aby se choval opravdu jako tým a byl komplexnější. Na taktických a systémových věcech se musí pracovat dlouhodobě. A věnovat by se měli i agresivnímu napadání a odebírání kotouče ve všech zónách hřiště.“

Osvědčilo se vám rovnoměrné střídání gólmanů?
„V tomhle ročníku jsou gólmani kvalitní a mě se osvědčilo je střídat. Osobně nevidím důvod, aby v sedmé třídě jeden gólman chytal třeba pět zápasů za sebou a ten druhý jenom jeden. Na to je čas později. Možná mohla být ještě varianta, že by každé kolo chytal jeden gólman, ale to už je otázka. To si musí trenér vyzkoušet, nám se osvědčilo, když střídali v polovině zápasu. Nebyl v tom problém. Oba gólmani poznali všechny soupeře, což byl další důvod, proč se střídali v půlce zápasu. Přišlo by mi to i nefér, protože jsem nevěděl, s jak kvalitními soupeři budeme hrát.“